LINCOLNSHIRE- BRITAIN . Seorang wanita sanggup membelanjakan £1,300 (RM 7,314) melakukan pembedahan semata-mata untuk mendapatkan lesung pipit seperti anaknya.
Bloger kecantikan, AJ Weir dari di Lutton, di sini menyimpan impian memiliki lesung pipit sejak kecil lagi.
Wanita yang kini berusia 44 tahun itu berpendapat, rakan-rakanya yang mempunyai lesung pipit mempunyai senyuman yang sangat comel.
"Sejak sekian lama, sama sangat mahukan lesung pipit, saya tidak tahu mengapa, namun saya fikir ia sangat comel," ujarnya.
Bagi merealisasikan impiannya itu, Weir melakukan pembedahan membuat lesung pipit yang dinamakan dimpleplasty sekitar 10 tahun lalu.
Dia menjalani proesedur pembedahan selama sejam di London untuk mendapatkan lesung pipit di kedua dua mukanya.
Kata Weir lagi, dia sangat gembira dengan hasil pembedahan tersebut.
"Lesung pipit saya kelihatan sangat semulajadi dan anda pasti tidak menjangka saya melakukan pembedahan.
"Ramai berkata, saya perlu gembira dengan apa yang saya telah ada, namun ia adalah sesuatu yang sangat saya inginkan. Mirror.co.uk
Bagaimanapun pembedahan membuat lesung pipit berisiko dan ia mungkin akan meninggalkan parut atau pembedahan membuatnya gagal.