Friday 9 December 2016

Elly Mazlein mahu bertudung, TAPI...

Baru-baru ini aktres Elly Mazlein telah dilantik menjadi duta pakaian muslimah iaitu Neng Geulis. Menyedari dirinya belum bersedia untuk bertudung, namun Elly memberitahu dia berasa bertanggungjawab untuk mencetuskan ilham pakaian yang betul-betul menutup susuk tubuh seorang wanita muslimah.

"Sekarang tak pakai tudung tetapi saya rasa bertanggunjawab untuk menjaga bahagian-bahagian tersebut. Jadi insya-Allah satu hari nanti saya dan semua orang akan berubah, saya pun nak bertudung.

"Walau bagaimanapun, kadang-kadang ada orang yang tak suka dengan kita macam-macam dia akan ungkit. Jadi saya rasa bila saya menjaga dari segi sensitiviti, saya tetap perjuangkan gaya itu kepada mereka yang bertudung.

"Oleh itu bila saya telah ditawarkan untuk menjadi duta, ini adalah apa yang saya mahukan, eksklusif Elly apa yang saya suka, pada masa yang sama memudahkan mereka yang bertudung, bahkan bahagian belakang pun tertutup," ujarnya.

No comments:

Post a Comment