Friday 24 June 2016

BERGELAR PENOREH GETAH - MAK MAH SERONOK DAPAT TEMAN SUAMI



"Mula-mula memang tidak tahu bagaimana cara nak menoreh getah, jadi saya belajar dengan suami sehingga saya menangis kenapa saya tidak pandai-pandai.

"Saya berdoa Allah permudahkankan saya untuk pandai melakukannya kerana saya benar-benar mahu menemani suami setiap pagi ke kebun getah. Sekarang suami pula kagum dengan kebolehan saya.

"Menoreh merupakan rutin kami setiap pagi, saya dan suami akan keluar seawal 6.30 pagi dan pulang kira-kira pukul 9 pagi," demikian kata pelakon veteran Ruminah Sidek atau Mak Mah, 70, yang gembira dirinya bergelar penoreh getah sejak dua tahun lalu kerana dapat menemani suaminya, peneroka Felda Jelai, Negeri Sembilan, Al Fatah Rahim Ismail, 72.



<< BERITA & GAMBAR SELANJUTNYA - SILA KLIK >>

via My Artis

No comments:

Post a Comment