Thursday 9 June 2016

Walaupun dibedah dan dijahit, Tomok tetap puasa

Tomok meneruskan ibadat puasa seperti biasa biarpun menanggung kesakitan akibat bahu patah. Vokalis New Boyz itu menjalani pembedahan seminggu lalu bagi mengeluarkan besi yang dimasukkan ke bahagian yang cedera.

Tomok berkata jahitan pembedahan minggu lalu bakal dibuka dan doktor turut menegah beliau daripada melakukan kerja berat bagi mengelakkan komplikasi pada bahunya.
"Saya baharu saja menjalani pembedahan pada minggu lalu bagi mengeluarkan besi yang diletakkan pada bahu. Jahitan pula akan dibuka dalam tempoh dua minggu lagi.

"Saya berkongsi insiden yang menimpa sebagai teladan kepada mereka di luar sana supaya tidak mengalami perkara yang sama. Mungkin kerana tergesa-gesa bermain bola dan badan belum bersedia sehingga menyebabkan bahu patah hanya selepas beberapa minit turun ke gelanggang.

"Biarpun berat hati untuk berkongsi gambar jahitan itu di laman sosial, saya mengambil pendekatan untuk menjadikan ia sebagai iktibar kepada mereka yang gemar bersukan. Betapa pentingnya sesi memanaskan badan bagi mengelakkan insiden yang tidak diingini berlaku," katanya kepada BH Online.


No comments:

Post a Comment