Thursday 6 October 2016

Saiful Apek dekati dan mendalami ilmu agama

Dengar khabar yang pelawak terkenal, Saiful Apek kini sedang giat dalam usahanya mendalami ilmu agama. Aktiviti-aktiviti yang dilalkukan Saiful seperti banyak meluangkan masa di masjid dan surau-surau sekitar Kuala Lumpur.

Bahkan Saiful juga dijemput menjadi penceramah di masjid dan surau berkenaan.
“Sejak dua bulan kebelakangan ini saya sering diundang untuk menjadi ahli panel bagi forum agama di masjid-masjid dan surau di sekitar Kuala Lumpur.

“Mereka minta saya berkongsi tentang kehidupan saya sebagai anak seni, tanggungjawab sebagai bapa dan macam-macam lagi. Alhamdulillah mungkin juga ada sebab mengapa saya dapat peluang tersebut”

“Sedikit sebanyak saya belajar banyak tentang ilmu agama. Saya memang ingin mendalami tentang agama Islam, tapi kalau boleh saya tidak mahu melakukannya terlalu drastik.

“Saya buat perlahan-lahan dan Insya-Allah, sekurang-kurangnya jika saya beri ceramah di masjid dapat juga menarik orang lain untuk datang dan berminat turut sama,” katanya kepada mStar Online.

No comments:

Post a Comment