HOUSTON - AMERIKA SYARIKAT. Seorang wanita tidak menyangka tindakannya menyewa sebuah DVD akan mendapat AS$100 (RM443) lapor Mirror.co.uk.
Di samping wang tunai tersebut turut terselit sebuah nota daripada insan yang bernama Marcos.
"Hello, nama saya Marcos, setiap bulan saya akan  memberikan AS$100 dolar kepada orang yang tidak dikenali.
"Untuk bulan ini, saya memutuskan untuk menukar cara dan letakkan di dalam DVD yang disewa. Tahniah, anda orang pertama yang menerima sumbangan ini untuk tahun 2017," tulisnya di dalam nota.
Selain itu, nota tersebut turut memberitahu agar gunakan duit itu sebaiknya atau berikan pada mereka yang lebih memerlukan.
"Saya hanya meminta anda menggunakan wang itu sebetulnya dan jika tidak perlukannya, beri pada orang lain namun jika ia membantu dirimu, simpanlah ia," tulisnya lagi.
Anak kepada wanita tersebut yang hanya dikenali sebagai Liz kemudian memuat naik status di laman Twitter dan ia menjadi viral sehingga berita tersebut pada Marcos.
Marcos kemudiannya menulis Tweet pada Liz menyatakan rasa bersyukurnya apabila dapat membantu seseorang.
"Kecilnya dunia internet ini, anak saudara saya nampak Tweet anda dan menghantarnya kepada saya. Saya merasa seronok dapat membuat ibu anda gembira," tulisnya.