ALOR GAJAH - Ratusan buah kelapa yang dibawa sebuah treler, bertaburan atas jalan raya dalam kemalangan di  Kilometer 202.3 Lebuhraya Utara - Selatan,  arah utara, berhampiran Kawasan Rehat & Rawat (R&R) Ayer Keroh, awal pagi semalam.
Dalam kejadian kira-kira jam 3.15 pagi itu, treler terbabit melanggar sebuah lori yang membawa set generator menyebabkan pemandu treler cedera parah, manakala tiga lagi mangsa cedera ringan.
Lori seberat 10 tan membawa set generator dari arah Johor Bahru ke Kuala Lumpur itu dilanggar treler terbabit dari arah sama.
Komander Operasi Balai Bomba Bomba dan Penyelamat Ayer Keroh, PBK II Dzulkarnain Abd Halim berkata, tiga yang cedera adalah kelindan treler dan pemandu serta kelindan lori yang membawa set generator berkenaan.
“Pemandu treler muatan biji kelapa yang berusia lingkungan 30-an patah kaki kiri,  manakala tiga lagi cedera ringan.
“Bagaimanapun semua mangsa tidak tersepit tetapi kita mengambil masa kita-kira 20 minit untuk mengeluarkan semua mangsa," katanya di sini, semalam.
Beliau berkata, kemalangan turut menyebabkan kesesakan lalu lintas, bagaimanapun pihak Plus membuka satu blok laluan bagi memudahkan perjalanan.
"Semua mangsa dibawa ke Hospital Alor Gajah untuk mendapatkan rawatan susulan," katanya.