Friday 28 April 2017

BERHADAPAN SAMAN 1.5 JUTA - AZREL ISMAIL NAFI DAKWAAN, TAMPIL JELASKAN



Semalam pelakon Azrel Ismail dan Risteena Munim dilaporkan bakal berhadapan tuntutan saman RM1.5 juta selepas didakwa melanggar kontrak perjanjian menerusi drama 'Yes Sir Nak Pergi Mana'.

Dalam laporan tersebut, wakil peguam JNI Creative Sdn Bhd, Mohd Fadly Hashim, berkata, tuntutan itu dikeluarkan selepas kedua-dua pelakon itu enggan menyelesaikan penggambaran sebuah drama yang berbaki 17 episod lagi sehingga menyebabkan produksi mengalami kerugian.

Selain itu artis terbabit juga didakwa telah mengeluarkan kenyataan tidak benar kepada pihak media.



Bagaimanapun, Azrel ketika dihubungi memberi kenyataan yang dia menyangkal dakwaan menjadi punca penggambaran drama tersebut kucar-kacir ekoran sikapnya yang sering menukar jadual kerana terikat dengan projek berbeza.

Azrel, 33, sebaliknya berkata, tindakan pihak produksi yang sering menukar kru dan lokasi menjadi penyebab penggambaran tidak mengikut jadual sehingga mengambil masa panjang untuk dihabiskan.

"Dakwaan itu tidak benar kerana sejak awal saya sudah beritahu pihak produksi mengenai jadual dan saya ada komitmen lain.



"Malah saya ada bukti (dalam bentuk) hitam putih mengenai perkara itu dan mereka tetap bersetuju mengambil saya berlakon.

"Sebaliknya apa yang berlaku adalah mereka kerap menukar kru dan lokasi sehingga menyebabkan penggambaran bertukar menjadi kucar-kacir dan gagal disiapkan tepat pada waktunya," katanya.

Syarikat produksi JNI Creative Sdn Bhd dalam satu sidang media semalam, mengeluarkan notis tuntutan berjumlah RM1.5 juta terhadap Azrel dan Risteena atas dakwaan melanggar kontrak.



Tuntutan itu dibuat selepas Azrel bersama beberapa pelakon dan kru produksi drama itu membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Serdang dekat sini pada 17 April lalu selepas mendakwa pihak produksi itu gagal melunaskan bayaran kedua sebanyak 20 peratus.

Dalam pada itu, mengulas mengenai isu bayaran yang dibangkitkan, Azrel berkata, dia bukan memdesak untuk mendapatkan wang itu sebaliknya sekadar bertanya bilakah pihaknya akan memperoleh bayaran dijanjikan.

Malah kata Azrel dia sedar akan kontrak yang menyebut bayaran kedua hanya akan dibuat selepas siap 15 episod drama itu namun dengan keadaan penggambaran yang kucar-kacir membuatkan semua pelakon dan kru bimbang tidak akan memperoleh wang seperti dijanjikan.

"Jika diikutkan 13 episod yang dikatakan sudah siap, ia tidak benar pun malah ada beberapa episod awal masih belum lengkap akibat sering tukar lokasi dan jadual.

"Saya bukan minta wang tetapi bertanya kerana sudah dua bulan penggambaran berlangsung dan hendak tunggu sampai bila kesemua 15 episod siap?" soalnya.

Ditanya mengenai tuntutan saman RM1.5 juta, Azrel bagaimanapun enggan mengulas kerana masih belum menerima notis saman yang dihantar kepadanya.

Mengenai kesediaan pihak produksi ingin bertemu mengenai kemelut itu, Azrel berkata dia perlu berbincang dengan pelakon dan krew lain mengenainya.

"Sebelum ini saya ada minta untuk berbincang tetapi mereka tidak mahu tetapi saya akan berbincang dengan semua kru dan pelakon mengenai perkara itu.

"Berhubung tuntutan saman saya tiada komen kerana masih belum dapat apa-apa surat mengenainya," ujar Azrel.


www.myartis.com / Sumber: mStar




         ________________________







via My Artis

No comments:

Post a Comment